• CMA Set to Host Two Nights of the Hottest Country Music This Summer with ABC TV Special and Brand New Live Stream Event
    After careful deliberation, and in following the latest guidance from national, state and local authorities, we are sad to announce that CMA Fest will not take place in 2020. The post CMA Set to Host Two Nights of the Hottest Country Music This Summer with ABC TV Special and Brand New Live Stream Event appeared […]
  • An Update From CMA Fest 2020
    After careful deliberation, and in following the latest guidance from national, state and local authorities, we are sad to announce that CMA Fest will not take place in 2020. The post An Update From CMA Fest 2020 appeared first on CMA Fest 2021.
  • CMA Donates $2.2 Million In Proceeds From CMA Fest To The CMA Foundation
    Investment Made Possible by the Hundreds of Artists Donating Their Time and the Thousands of Music Fans in Attendance, All to Support Music Education Last June, tens of thousands of music fans from around the globe descended upon Nashville for the 48th annual CMA Fest, which featured over 300 artists performing on 11 stages throughout […]
  • “CMA FEST,” The Music Event of Summer, Airs This Sunday
    “CMA Fest,” The Music Event of Summer Airs Sunday Aug. 4 at 8/7c on the ABC Television Network The post “CMA FEST,” The Music Event of Summer, Airs This Sunday appeared first on CMA Fest 2021.
  • FOUR-DAY PASSES FOR CMA FEST 2020 ON SALE THIS FRIDAY, AUG. 2
    “CMA Fest,” The Music Event of Summer Airs Sunday Aug. 4 at 8/7c on the ABC Television Network The post FOUR-DAY PASSES FOR CMA FEST 2020 ON SALE THIS FRIDAY, AUG. 2 appeared first on CMA Fest 2021.
  • CARRIE UNDERWOOD SURPRISES ELEMENTARY SCHOOL CHOIR DURING CMA FEST
    Don’t Miss “CMA Fest,” the Music Event of Summer, Sunday, Aug. 4 at 8/7c on ABC The post CARRIE UNDERWOOD SURPRISES ELEMENTARY SCHOOL CHOIR DURING CMA FEST appeared first on CMA Fest 2021.
  • “CMA Fest” Brings Today’s Biggest Hits to One Stage
    The Music Event of Summer Features More Than 30 of Today’s Hottest Hits Performed by Music’s Biggest Superstars The post “CMA Fest” Brings Today’s Biggest Hits to One Stage appeared first on CMA Fest 2021.
  • “CMA Fest” Hosts Summer’s Hottest Music Performances
    The Music Event of Summer Features Epic Collaborations and Must-See Performances from More Than 30 of Today’s Biggest Music Superstars The post “CMA Fest” Hosts Summer’s Hottest Music Performances appeared first on CMA Fest 2021.
  • CMA Fest Delivers Epic Surprise Performances and Sold-Out Crowds
     Brooks & Dunn, Brandi Carlile, Joan Jett and Lil Nas X Among Several Surprise Performances The post CMA Fest Delivers Epic Surprise Performances and Sold-Out Crowds appeared first on CMA Fest 2021.
  • CMA Fest Day Three
    LIL NAS X, BILLY RAY CYRUS AND KEITH URBAN BRING SURPRISE PERFORMANCE OF “OLD TOWN ROAD” TO CMA FEST ON DAY THREE The surprises continued on day three of CMA Fest, as Lil Nas X, Billy Ray Cyrus and reigning CMA Entertainer of the Year Keith Urban took the Nissan Stadium stage to perform the […]

Compte-Rendu Assemblée Générale 2010

RAPPORT MORAL
L’association a été créée pour la promotion du banjo 5 cordes. Le but principal est d’attirer un maximum de nouveaux étudiants.
La méthode 3 DVD est le fer de lance de la promotion.
On peut considérer que pour l’instant c’est un succès puisque nous avons dépassé les 130 adhérents en l’espace de 8 mois, ce sans aucune promotion mis à part le blog.
Projets futurs
Promotion au travers des magazines et blogs musicaux.
Organisation de stages et ateliers :
–    avec de grands noms du banjo : comme nous l’avons déjà fait avec Alan Munde, nous allons faire venir Tony Trischka
–    avec Jean-Marie Redon et Sharon Lombardi un peu partout en France
En prolongement de la méthode, production de 3 à 4 vidéos d’explication de morceaux.
Organisation de scènes ouvertes de façon à créer des événements musicaux entre des élèves banjoïstes entre eux et avec d’autres musiciens.
Mise en relation des adhérents au sein d’une région.
Investissement dans la fabrication de T-shirts destinés à la promotion d’Action Banjo.

RAPPORT FINANCIER
Le budget est équilibré.

Tarif adhésion
Maintenu à 10 euros pour une année civile.
Objection d’un adhérent : est-ce suffisant pour maintenir l’équilibre financier de l’association, dans la mesure où les ventes de méthode pourraient diminuer ?
Réponse : pour l’instant, oui, grâce au projet de publier en plus des vidéos d’explication de morceaux. Négociation à revoir l’an prochain.

SUGGESTIONS DES ADHERENTS
Les adhérents souhaitent être mis en contact grâce à l’association, notamment pour savoir qui joue dans la même région qu’eux.
Mettre une page « CONTACT » sur le blog pour que les adhérents puissent facilement contacter l’association.
Si les finances le permettent, l’association pourrait prévoir la maintenance informatique du blog dans le budget.

VOTE
13 adhérents présents
Vote rapport moral : POUR à l’unanimité.
Vote rapport financier : POUR à l’unanimité.

On ne commente rien pour le moment.